پلی اتیلن سنگین (HDPE)
1. پلی اتیلن سنگین تزریقی
۲. پلی اتیلن سنگین بادی
۳. پلی اتیلن سنگین لوله
۴. پلی اتیلن سنگین دورانی
5. پلی اتیلن سنگین فیلم

اشتراک گذاری:

پلی اتیلن سنگین دارای چگالی بالایی می باشد که از نفت ساخته می شود. مواد اولیه پلیمری همچون پلی اتیلن سنگین جز پلاستیک های پر کاربرد در سراسر جهان می باشد که در مواردی مانند بطری پلاستیکی، بطری شامپو، پارچ شیر، لوله کشی، تخته های برش و غیره استفاده می شود.

پلی اتیلن سنگین HDPE دارای استحکام کششی بالایی می باشد و در برابر ضربه و نقطه ذوب بسیار مقاوم می باشد. از پلی اتیلن سنگین بجز در موارد غذایی و شوینده، برای کامپوزیت های چوب پلاستیک، جراحی پلاستیک، کفش و فیلامنت چاپ سه بعدی می توان استفاده کرد.

برای تولید پلی اتیلن سنگین ابتدا گاز متان طی فرآیندی به اتیلن تبدیل می شود. پس از این تبدیل با اعمال دما و فشار اتیلن به پلی اتیلن تبدیل می شود. پس از آن نوبت به تبدیل پلی اتیلن به یکی از مدل های آن می باشد. به این فرآیند پلیمره کردن گفته می شود. در ادامه به توضیح انواع پلی اتیلن سنگین پرداخته شده است:

1. پلی اتیلن سنگین تزریقی

یک پلیمر ترموپلاستیک همه کاره می باشد که بدلیل خواص و عملکرد عالی که دارد در صنایع مختلف کاربرد دارد. همچنین پلی اتیلن سنگین تزریقی از پلیمریزاسیون اتیل تحت فشار بالا با استفاده از سیستم کاتالیست تولید می شود.

پلی اتیلن سنگین تزریقی ماده ای با مقاومت و چگالی بالا می باشد که در دسته پلیمر های قابل بازیافت قرار می گیرد. همچنین می توان بصورت مکرر در فرایند های تزریقی از آن استفاده کرد و دارای ساختار خطی با انشعابات پایین می باشد.

"52518"

۲. پلی اتیلن سنگین بادی

این مواد متشکل از رشته ای از مولکول های اتیلن است که آن را قوی و در عین حال سبک می باشد. از جمله خواص فیزیکی پلی اتیلن سنگین بادی مقاومت در برابر دما و استحکام با چگالی بالا و مقاومت شیمیایی اشاره کرد.

پلی اتیلن سنگین بادی بهترین نوع پلاستیک می باشد که مصرف بالایی دارد. این مواد در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد و بدلیل سفتی و مقاومت در برابر ترک خوردگی و تار شدن مورد استقبال بالایی قرار گرفته است.

"HF4760"

۳. پلی اتیلن سنگین لوله

این مواد نسبت به سایر مواد اولیه لوله  محکم تر می باشد. پلی اتیلن سنگی لوله در محیط های اسیدی و بازی و همچنین در برابر بسیاری از محلول های شیمیایی مقاوم می باشد. علاوه بر این نسبت به سایر جنس های لوله از جمله چدنی و فولادی وزن کمتری دارد.

"EX3-100s"

۴. پلی اتیلن سنگین دورانی

به پلی اتیلن HDPE 3480 نیز شناخه می شود. از جمله کاربرد های پلی اتیلن سنگین دورانی برای تولید سرسره های پلاستیکی، مخازن پلاستیکی آب، موانع بزرگ پلاستیکی برای کنترل ترافیک و تانکر های بزرگ پلاستیکی اشاره کرد.

"MD-3840UA"

5. پلی اتیلن سنگین فیلم

یک نوع پلی اتیلن سنگین با وزن مولکولی بالا می باشد. از این مواد برای تولید فیلم های پلاستیکی، کیسه های خرید قوی و کیف دستی استفاده می شود که قابلیت تحمل وزن بالا را دارند. همچنین بدلیل مقاومت بالا برای ساخت دستکش های یکبار مصرف در صنایع پزشکی نیز استفاده می شود.

"HDPE 7000F"

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما نشانی و شماره تماس ما را داشته باشید.

مطالب مرتبط:

مواد اولیه پلیمری چیست؟/www.wci-polimer.com

نظر بدهید